Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta coraz bliżej. Drogę zatwierdził Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów

Janina Stefanowska
Karolina Misztal
We wtorek 5 czerwca Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów jednogłośnie opowiedział się za przyjęciem do realizacji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Inwestycja ta może rozpocząć się jeszcze w tym roku, ze względu na nadchodzące wybory parlamentarne w 2019 r.

Od kilku lat samorządowcy z Pomorza przekonywali, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta jest strategicznym działaniem na rzecz rozwoju Pomorza i Kaszub.

Wczoraj Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów umieścił budowę OMT na liście realizacji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

- Czuję się w jakimś sensie współsprawcą tego wydarzenia - mówi Wojciech Kankowski, burmistrz Żukowa. - Ilość podejmowanych działań, wysłanych pism, osobistych podróży do Warszawy, na rozprawy świadczy nie tylko o moim zaangażowaniu w tę sprawę, ale całej gminy. Bo to mieszkańcy naciskali na rozwiązanie problemów komunikacyjnych. Muszę oddać też sprawiedliwość posłowi Stanisławowi Lamczykowi, który jako członek Komisji Infrastruktury żył tą sprawą, tak istotną dla Pomorza. Postawa premiera Mateusza Morawieckiego wskazuje, że nastawiony jest na rozwój. Pomorze było bliskie wykluczenia komunikacyjnego. Bo to komunikacja jest krwiobiegiem, za którym idzie dalszy rozwój. Zrównoważony rozwój. Tych kilkadziesiąt kilometrów drogi da szansę rozwoju kolejnym terenom.


Czytaj też: Sąd oddalił skargę na decyzję środowiskową dla Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Partnerstwo publiczno-prawne jest jedynym rozwiązaniem, które jest w stanie udźwignąć koszt budowy drogi ekspresowej szacowany na 2 mld zł.

Był to duży wysiłek, wymagający wiele czasu - przyznaje poseł Stanisław Lamczyk. - A największym majstersztykiem było spowodowanie przyspieszenia sądowego rozstrzygnięcia w sprawie decyzji środowiskowej, o co walczyliśmy w ubiegłym roku. Bo na dziś - ta decyzja jest już prawie prawomocna, bowiem do końca ubiegłego tygodnia był czas na uzupełnienie dokumentów przez jednego z uczestników postępowania, który 30 kwietnia złożył skargę kasacyjną. Nie była ona kompletna. Ponieważ nie brał on udziału w pierwszym etapie tego sądowego postępowania, jego skarga nie będzie rozpatrywana.

- Naszej gminie potrzebna jest nie tylko Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta z Obwodnicą Żukowa - dodaje Wojciech Kankowski. - Nam trzeba też kolei, dlatego już zimą, w wywiadzie dla Radia Gdańsk podkreślałem, że w ramach rozbudowy i elektryfikacji linii kolejowej nr 201 Gdynia - Kościerzyna konieczna jest rewitalizacja linii kokoszkow-skiej. Sugerowałem nawet, że przy inwestycji wartej 2 mld złotych - modernizacja odcinka z Glincza do Gdańska Kokoszek powinna być częścią tego dużego zadania.

Spotkanie informacyjne OMT w Żukowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki