Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej są Pomorzu potrzebne jak powietrze [KOMENTARZ]

Mariusz Szmidka, redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego"
Wielka szkoda, że Naczelny Sąd Administracyjny nie rozstrzygnął w tym tygodniu sporu wokół budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. I niestety umył ręce, przekazując do ponownego rozpatrzenia wyrok o nieprawomocnej decyzji środowiskowej.
Budowa obwodnicy metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej są Pomorzu potrzebne jak powietrze [KOMENTARZ]

To znacznie przedłuży procedurę i oddali termin rozpoczęcia tej strategicznej i pilnej dla Pomorza inwestycji drogowej. A to dlatego, że 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta ma łączyć planowaną trasę S6 między Gdańskiem a Koszalinem na węźle w Chwaszczynie. A w wymiarze lokalnym ma ona odciążyć Obwodnicę Trójmiasta i odkorkować drogi krajowe z Gdańska i Gdyni do Żukowa, Kartuz czy Kościerzyny.

Czytaj więcej: Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta ciągle pod znakiem zapytania

To powinna być dla nas, Pomorzan, sprawa honoru. Wiem, o czym mówię, bo codziennie jeżdżę przez to wiecznie zakorkowane Żukowo. Dlatego jako osoba mocno identyfikująca się z tym pięknym regionem, w którym żyje się dobrze, który dynamicznie się rozwija, mocno wspieram wszystkich, którzy walczą o szybkie rozpoczęcie budowy OMT i tzw. Trasy Kaszubskiej (S6).

Jako osoba mocno identyfikująca się z tym pięknym regionem, w którym żyje się dobrze, który dynamicznie się rozwija, mocno wspieram wszystkich, którzy walczą o szybkie rozpoczęcie budowy OMT i tzw. Trasy Kaszubskiej (S6).

Z całą mocą podkreślam, że OMT i Trasa Kaszubska wpłyną na rozwój gospodarczy regionu, zapewnią stworzenie sprawnego powiązania transportowego zachodniej części województwa z Trójmiastem, odkorkują Żukowo, poprawią dostępność międzynarodową i turystyczną do naszej małej ojczyzny. A w konsekwencji przyczynią się do wzrostu atrakcyjności osiedleńczej i inwestycyjnej tych obszarów, poprawią satysfakcję społeczną i przyspieszą pozytywne zmiany.

Dlatego OMT i S6 muszą powstać jak najszybciej. Teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny, do którego sprawa sporu wokół Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta została zwrócona, winien do sprawy podejść odpowiedzialnie, z uwzględnieniem oczekiwań wielu środowisk, i rozstrzygnąć ją jak najszybciej. Bez zbędnej zwłoki. A potem rząd, czując presję samorządowców, pracodawców, kierowców i mieszkańców tej części województwa, winien wykazać większą niż do tej pory determinację w budowie OMT i Trasy Kaszubskiej. Tak, aby jej budowa zakończyła się w tej perspektywie unijnej albo najpóźniej do roku 2022.

W pełni zgadzam się z tymi głosami, które z troską ostrzegają, że brak tej ważnej drogi oznacza stagnację gospodarczą i społeczną znacznej części województwa. I argument ostatni: jako państwo musimy wywiązać się z deklaracji złożonych przy ustanawianiu kluczowej dla naszego bezpieczeństwa tarczy antyrakietowej na Pomorzu. Wojska NATO muszą mieć szybki dostęp do portu Marynarki Wojennej, czy też do portu lotniczego. A to zapewnią im OMT i Trasa Kaszubska.

Mariusz Szmidka, redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego"

[email protected]

Zobacz też: Obwodnica Trójmiasta jest już na granicy przepustowości

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki