Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Nowej Bulońskiej Północnej Gdańsku. Rozpoczyna się kolejny etap inwestycji

Maciej Pietrzak
Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,8 km długości
Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,8 km długości DRMG
W tym tygodniu mają rozpocząć się prace przy kolejnej inwestycji tramwajowej w Gdańsku. Trasa Nowej Bulońskiej Północnej biec będzie przez teren obecnych ogródków działkowych.

Buldożery wjadą w tym tygodniu na teren ogródka działkowego Zremb. Rozpoczną się wycinka zieleni i rozbiórka altan. Wszystko po to, by w tym miejscu w ciągu najbliższych trzech lat pojechały samochody i tramwaje łączące Piecki-Migowo z Jasieniem. Władze Gdańska proces wywłaszczenia blisko 11 ha terenów ogródków działkowych Zremb, Chopin i Orlik, potrzebnych pod nową ulicę, rozpoczęły w listopadzie zeszłego roku.

Gdańsk wykupuje grunty pod budowę Nowej Bulońskiej

Działkowcy otrzymają odszkodowania za swoje ogródki zgodnie z wyceną rzeczoznawców. - Od początku działamy w porozumieniu z Polskim Związkiem Działkowców. Już w 2013 i 2015 roku odbywały się spotkania informacyjne dla działkowców, zapowiadające realizację inwestycji - podkreśla Agnieszka Zakrzacka z nadzorującej przedsięwzięcie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,8 km długości
Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,8 km długości DRMG

Nowa Bulońska Północna będzie miała 2,8 km długości. Składać się będzie na nią jednojezdniowa droga, chodniki, ścieżka rowerowa i dwutorowa linia tramwajowa, która stanowić będzie naturalne przedłużenie funkcjonującej od 2015 roku linii łączącej Piecki-Migowo z Siedlcami. Na trasie funkcjonować będzie pięć przystanków, ostatnim z nich będzie węzeł integracyjny „Ujeścisko”, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej. Nowa Bulońska Północna rozpoczynać się będzie na skrzyżowaniu ulic Bulońskiej i Myśliwskiej, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską, przecinając wcześniej ul. Stolema.

Nowa Bulońska Północna jest bardzo ważnym elementem nowego systemu tramwajowego dla dynamicznie rozwijających się dzielnic Gdańska Południe. To właśnie rozbudowa transportu szynowego jest jedynym sensownym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców tej części miasta.

- Potencjał tej inwestycji i cały plan może zostać jednak zaprzepaszczony, jeśli później nie powstanie jeszcze ważniejsza trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz, znana wcześniej jako „Nowa Politechniczna” - komentuje dla „Dziennika Bałtyckiego” Paweł Mrozek, urbanista z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki