Vistal Gdynia wniosek o ogłoszenie upadłości złożył w październiku minionego roku. W ostatnich dniach władze spółki przedstawiły plan restrukturyzacyjny i poinformowały o odstąpieniu od umowy z Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska dotyczącej budowy nowego mostu na Wyspę Sobieszewską. Po tych informacjach pojawiły się obawy, czy opóźniona już o blisko pół roku inwestycja nie będzie miała kolejnego poślizgu. Władze Gdańska uspokajają, że nie ma takiego zagrożenia.
- Prace na budowie mostu zwodzonego są kontynuowane, a pozostali członkowie konsorcjum - Metrostav a.s. oraz Vistal Infrastructere Sp. z o.o. - deklarują kontynuację kontraktu. Vistal Gdynia S.A. odpowiedzialny był za wykonanie konstrukcji stalowej obiektu, w tym zwodzonych przęseł mostu. Jest ona wykonana w 85 proc. i znajduje się na terenie stoczni Vistal Gdynia - informuje o aktualnej sytuacji Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prezydenta Miasta Gdańska.
DRMG w imieniu pozostałych członków konsorcjum wystąpiła do Vistal Gdynia S.A. w restrukturyzacji o wydanie pozostających na terenie spółki elementów konstrukcyjnych zwodzonych przęseł mostu. Obecnie władze miasta czekają na odpowiedź firmy.
Zobacz też: Most na Wyspę Sobieszewską będzie Mostem Niepodległości?
Przypomnijmy, że budowa nowej przeprawy na Wyspę Sobieszewską podzielona jest na trzy główne obszary. Pierwszy obejmuje infrastrukturę zewnętrzną - czyli drogową oraz sieciowo-instalacyjną. Te prace są już na finiszu, zakończyło się też umacnianie nabrzeża poza obszarem, który będzie trzeba wzmocnić po demontażu starego mostu pontonowego. Prace wykończeniowe prowadzone są też już w sercu obiektu, czyli sterowni.
Najtrudniejszym technologicznie etapem całej inwestycji jest realizowana aktualnie budowa dwóch komór usytuowanych na torze wodnym. Na nich będą osadzone sterowniki i siłowniki hydrauliczne odpowiedzialne za poruszanie elementami ruchomymi mostu.
Zobacz również: Spacer po budowie mostu w Sobieszewie - maj 2017 [zdjęcia]
Co oprócz wspomnianej konstrukcji stalowej, którą ma Vistal Gdynia, zostało jeszcze do zrobienia w najbliższych miesiącach? Do wykonania jest m.in. całe wyposażenie mostu (barierki, wpusty, dylatacje, instalacje elektryczne, teletechniczne i deszczowe), automatyka obiektu czy ułożenie warstwy ścieralnej na całym układzie drogowym oraz na ścieżkach rowerowych.
- Termin zakończenia prac, zgodnie z zawartym aneksem, przypada na koniec kwietnia 2018 r. Ze względu na stan zaangażowania robót i konieczność dokończenia stalowej konstrukcji mostu zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia kontraktu do końca czerwca - przypomina Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Budowie mostu towarzyszy także inna inwestycja, która ucieszy mieszkańców Wyspy i turystów. Do lipca gotowy będzie kolejny, półkilometrowy fragment deptaka nadwiślańskiego. Pojawią się tu nowe elementy małej architektury, a na całej spacerowej trasie, także tej zbudowanej w poprzednich latach, zamontowane zostanie oświetlenie. Koszt tej inwestycji to ok. 1 mln zł.
Zobacz też: Budowa nowego mostu na Wyspę Sobieszewską - luty 2017 r.
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Egzamin na prawo jazdy 2018 - zmiany
Bulwersująca kontrola biletów w Gdańsku
Nieoznakowane radiowozy marki BMW dla pomorskiej policji
Refleks kierowcy autobusu uratował 2 osoby!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?