Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa czterech promów rozpoczęta

Jacek Sieński
Tak będzie wyglądał prom SKS - 120, budowany w Stoczni Północnej SA w Gdańsku
Tak będzie wyglądał prom SKS - 120, budowany w Stoczni Północnej SA w Gdańsku Remontowa SA
Cięcie blach na elementy konstrukcyjne kadłuba pierwszego z serii czterech siostrzanych komunikacyjnych promów pasażersko-samochodowych SKA - 120 rozpoczęto w Stocznia Północnej SA w Gdańsku z Grupy Remontowa. Kontrakt Gdańska Stocznia "Remontowa" SA zawarła z norweską firmą żeglugową Torghatten Nord AS w Troms w październiku ub.r. Silniki promów zasilane będą skroplonym gazem ziemnym.

Jan Paszkowski, dyrektor marketingu "Północnej", zaznacza, że kontrakt z norweskim armatorem, mający wartość około 410 mln zł, jest największym z zawartych jednorazowo przez "Remontową" SA. W "Północnej" na różnych etapach budowy znajdują się już cztery małe promy komunikacyjne dla Torghatten Nord AS, które powinny być gotowe w drugiej połowie tego roku. Nowe promy z ekologicznym napędem gazowym mają być przekazane Norwegom do końca przyszłego roku. Dwa z tych statków będą osiągały prędkość do 12 węzłów, a dwa pozostałe - z silnikami o większej mocy - do 19 węzłów. W opcji jest budowa piątego promu SKS - 120 dla Norwegów.

"Remontowa" SA ma już ugruntowaną pozycję na rynku europejskim jako dostawca promów komunikacyjnych, w tym z napędem gazowym. Obok warunków finansowych jej atutami są duże doświadczenie w budowie promów, wysoka jakość prac stoczniowych i terminowość, gdy chodzi o zdawanie statków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki