Bon Jovi w Gdańsku. Jak wielka była kasa?

Ewelina Oleksy
P. Świderski
31,266 tys. osób obejrzało pierwszy w Polsce koncert grupy Bon Jovi na stadionie PGE Arena w Gdańsku. Wydarzenie okazało się sukcesem finansowym.

Wielka kasa i wielki sukces promocyjny! Tak można podsumować czerwcowy koncert zespołu Bon Jovi na PGE Arenie. Mówią o tym dane opublikowane właśnie przez organizatorów widowiska.

- 31,266 tys. osób obejrzało pierwszy w Polsce koncert grupy Bon Jovi na stadionie PGE Arena w Gdańsku. Wydarzenie okazało się sukcesem finansowym i odbiło się bardzo głośnym echem w całym kraju i poza jego granicami. Wartość promocji koncertu wyniosła aż 19.829.976 zł - wylicza Katarzyna Pająk z Arena Gdańsk Operator.

Jak przekonuje operator stadionu korzyści z koncertu były obopólne i rekordowe. Bo frekwencja podczas gdańskiego koncertu była wyższa, aniżeli średnia światowa, która wynosi 25 tys. widzów, więc zespół zarobił więcej. A nasz stadion dzięki koncertowi zyskał nową murawę, której wartość szacuje się na około pół miliona złotych.

- Wymiana murawy została sfinansowana w ramach budżetu koncertu - informuje Katarzyna Pająk. O wiele cenniejsza jest jednak promocja, jaką miastu przyniosło wydarzenie.

Sumę kosztów wszystkich przeprowadzonych kampanii promocyjnych oraz wartości opublikowanych lub wyemitowanych materiałów dziennikarskich związanych z koncertem organizatorzy wycenili na blisko 20 mln zł. Dzięki tym działaniom o koncercie Bon Jovi dowiedział się cały świat. Bilety na koncert kupili bowiem fani aż z 33 państw. Najwięcej z Litwy, Rosji i Łotwy.
- Występ zespołu Bon Jovi nie został dofinansowany z budżetu miasta Gdańska. Wszelkie koszty związane z organizacją zostały pokryte przez organizatorów przy współpracy ze sponsorami- podkreśla Borys Hymczak, prezes Arena Gdańsk Operator.

Polscy fani pokazali się amerykańskim muzykom z najlepszej strony. Nic więc dziwnego, że gwiazdom się w Gdańsku podobało i że myślą już o powrocie na kolejny koncert. -Nie jest tajemnicą, że Bon Jovi, po tym, co zobaczył w Gdańsku, chce jak najszybciej wrócić do Polski na kolejny koncert -potwierdza Janusz Stefański z agencji Prestige MJM, która współorganizowała czerwcowy show.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie