Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biznes na miarę: Pewność zasilania

red.
Dzisiejszy świat uzależniony jest od energii elektrycznej i dostępu do informacji. W dobie globalizacji procesy biznesowe, przepływ danych trwają ciągle, bez przerwy. Kluczowa jest zatem ciągłość działania firmy. Aby zagwarantować ją rezydentom, budynki Olivia Business Centre zabezpieczone są wielostopniowo.

- Wyznajemy i stosujemy zasadę, by przygotowywać się na zdarzenia, których czasu wystąpienia nie da się przewidzieć - mówi Wojciech Walania, zarządzający budynkami OBC, prezes Olivia Serwis. - Proszę sobie wyobrazić, co by się stało, gdyby w budynku zabrakło zasilania. Nie działałaby sieć energetyczna, nie byłoby zasilania stanowisk pracy, dostępu do danych, internetu. Koszty trudne do oszacowania. W OBC jesteśmy profesjonalnie przygotowani, aby takie sytuacje nie miały miejsca.

Redundancja zasilania
Kwestie bezpieczeństwa energetycznego i dostępu do danych są zagadnieniami bardzo istotnymi z punktu widzenia norm ISO regulujących zarządzanie ciągłością działania (ISO 22301) i zarządzanie bezpieczeństwem informacji (ISO 27001), które coraz częściej muszą spełniać nowoczesne firmy. Olivia Business Centre wychodzi tym potrzebom naprzeciw.

- Bardzo często od naszych rezydentów instytucje nadzorcze i kontrolne wymagają zapewnienia ciągłości działania. Dzisiaj z punktu widzenia rezydenta są dwa media niezbędne do funkcjonowania. To są łącza internetowe oraz energia elektryczna. Współcześnie praktycznie żadna firma bez nich nie jest w stanie funkcjonować - dodaje Wojciech Walania. - Warto przy tym zaznaczyć, że bez prądu jesteśmy odcięci od internetu.

W budynkach klasy A, jak Olivia Business Centre, standardem jest, aby miały one dwa niezależne źródła zasilania z sieci miejskiej. Są to dwa kable średniego napięcia, które zasilają budynek. Średnie napięcie z sieci miejskiej dostarczane jest z głównego punktu zasilania. Awarie GPZ i przerwy w dostawie prądu zdarzają się niezmiernie rzadko, ale jednak mogą się wydarzyć.

- Olivia Business Centre jest zasilana z dwóch niezależnych obwodów średniego napięcia sieci miejskiej - wyjaśnia Walania.
Dlaczego to tak ważne? W żargonie zarządzających ciągłością działania funkcjonuje termin "cable detector". To nic innego jak koparka, która gdzieś poza budynkiem, w wyniku ludzkiego błędu w trakcie prac przerywa linię średniego napięcia. Wówczas, jeżeli obwód nie jest dublowany, budynek traci zasilanie na kilka godzin, do czasu usunięcia awarii.

Własne źródło energii
Nie można oczywiście wykluczyć poważnej awarii poza kompleksem biurowym, czyli braku zasilania z sieci miejskiej. Wówczas do pracy angażowane są awaryjne źródła energii, czyli generatory. Zasilane silnikami diesla. Jak każdy tego typu agregat musi mieć czas na osiągnięcie pełnej mocy i obciążenia.
- W związku z tym dla zapewnienia ciągłości dostaw energii stosujemy popularne także w domach rozwiązanie, czyli UPS, tylko że na zdecydowanie większą skalę - zaznacza Walania.
Jak dodaje, diabeł tkwi jednak w szczegółach.
- Administrator w informacji o lokalu wymienia takie zabezpieczenia jak generator, UPS itp. To standard. Standardem nie jest już, jakim urządzeniom i instalacjom zapewniają ciągłość działania. Często jest tak, że generator pozwala jedynie na podtrzymanie np. instalacji związanych z bezpieczeństwem budynku.
OBC wychodzi znacznie dalej.
- Zapewniamy ciągłość dostaw energii elektrycznej do każdego stanowiska pracy, ciągłość zasilania serwerowni, klimatyzacji w serwerowni, sprzętu informatycznego, ciągłość dostępu do sieci internetowej, a zatem ciągłość transferu danych. Gwarantowane obwody zasilania w budynkach OBC są w stanie zapewnić moc na poziomie 30 W na m kw. biura. Jest to ok. dwukrotnie więcej niż przeciętnie obserwowany pobór rzeczywisty - dodaje szef Olivia Serwis. - Ale, jak wspomniałem, naszą filozofią jest bycie gotowym na wszelkie trudne sytuacje.

Nadzór w ruchu ciągłym
Infrastruktura energetyczna w OBC jest monitorowana 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę przez systemy BMS i pozostaje pod stałym nadzorem zespołu wykwalifikowanej kadry. Zatem jakiekolwiek nieprawidłowości są wykrywane natychmiast. W razie wystąpienia awarii niezwłocznie angażowany jest zespół zarządzający, podejmujący działania przewidziane w procedurach awaryjnych, określających kolejność postępowania, zadania dla poszczególnych członków zespołu. - Procedury są nie tylko wdrożone, ale ćwiczone także "na sucho", przez nasze zespoły kilka razy w roku - dodaje Walania. - Zapewnienie ciągłości działania to priorytet dla nas i naszych rezydentów.

Opublikowane dotychczas odcinki cyklu znajdziesz także w naszym serwisie:
Odcinek 1 z 23.10: Na początek - wybór lokalizacji
Odcinek 2 z 30.10: Pewność zasilania
Odcinek 3 z 6.11: Biznes na miarę. Urządzenie biura. Czy to sztuka?
Odcinek 4 z 13.11: Olivia A Plus - standard najwyższy w Polsce
Odcinek 5 z 20.11: W Olivia Business Centre biuro rośnie z Twoją firmą

Odcinek 6 z 27.11 Olivia Business Centre to przyjazna przestrzeń i usługi
Odcinek 7 z 4.12: Facility management dla komfortu Rezydentów
Odcinek 8 z 11.12: Zawieramy umowę najmu.
Odcinek 9 z 18.12: Sky Club integruje i inspiruje
Odcinek 10 z 8.01: Kooperacja zaprogramowana na rozwój kadry i kwalifikacji
Odcinek 11 z 15.01: Nowa przestrzeń OBC dla rozwoju innowacji
Odcinek 12 z 22.01: Wspólne usługi i kooperacja dają oszczędności rezydentom OBC
Odcinek 13 z 29.01:W OBC spędzisz czas przy kawie, lunchu, a nawet muzyce na żywo
Odcinek 14 z 5.02.: Wachlarz usług w miejscu pracy to atut Olivia Business Centre

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki