Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biznes na miarę: Facility management dla komfortu Rezydentów

red.
- Facility management nie ma granic zakresu usług - mówi Wojciech Walania. - To nie tylko zarządzanie nieruchomością, ale budowanie wsparcia dla Rezydentów w wielu obszarach
- Facility management nie ma granic zakresu usług - mówi Wojciech Walania. - To nie tylko zarządzanie nieruchomością, ale budowanie wsparcia dla Rezydentów w wielu obszarach Tomasz Bołt
Każdy, no może prawie każdy, pamięta gospodarza Anioła z Alternatywy 4. Gospodarz domu w serialu został przedstawiony oczywiście w krzywym zwierciadle.

Zarządzanie nieruchomością, obiektem biurowym w obecnej rzeczywistości biznesowej także mogłoby posłużyć za tło ciekawej produkcji filmowej. Traktującej tę profesję najzupełniej poważnie i zdecydowanie szerzej. Nie tylko jako dbałość o same budynki i ich infrastrukturę. Dzisiaj liczy się komfort i wychodzenie naprzeciw potrzebom Rezydentów kompleksów biurowych klasy A, do których zalicza się Olivia Business Centre. Na tym w dużej mierze skupia się facility management, czyli zarządzanie miejscem pracy. Obejmuje szereg dziedzin jak funkcjonalność budynków i integracja ludzi w nich pracujących, procesów i technologii. Na celu ma koordynację zasad działania ludzi i danej organizacji z miejscem pracy. W ten sposób zapewnia udogodnienia dla biznesu mające zapewnić jak największą efektywność i zadowolenie.

Zorientowanie na Rezydenta

Facility manager zajmuje się nie tylko funkcjonowaniem i utrzymaniem budynków i ich infrastruktury. Faktycznie najwięcej energii wkłada we wspomaganie firm, instytucji działających w budynku.
- Tak naprawdę jest to osoba, która wsłuchuje się w sygnały od Rezydentów, reaguje i stara się rozwiązywać ich problemy, pomagać w codziennej działalności - mówi Wojciech Walania, facility manager w Olivia Business Centre. - Facility management to już nie jest wyłącznie zarządzanie budynkami, ale budowanie wsparcia dla Rezydentów w wielu obszarach. Jest pierwszą osobą, do której "mieszkańcy" biurowca zwracają się ze swoimi problemami czy potrzebami. Zadaniem facility managera jest jak najszybsza pomoc. Tak aby Rezydent biurowca mógł się skupić na swojej głównej działalności. Całą resztą zajmujemy się my, aby miał zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki pracy.

Od utrzymania porządku po organizację delegacji

Zakres wspomnianej "całej reszty" jest bardzo szeroki.
- Zależy od wielkości organizacji zarządzającej nieruchomością, wielkości samej nieruchomości i oraz specyfiki działalności firm w niej ulokowanych - dodaje Walania. - Są to najprostsze rzeczy jak zapewnienie obsługi technicznej, np. przykręcenie tablicy magnetycznej w pokoju, sprzątanie, po zapewnienie ciągłości zasilania w media i energię, usuwanie usterek czy chociażby zagwarantowania obsługi w zakresie IT. Nie każda firma ma potrzebę zatrudniania informatyka. Zajmiemy się tym praktycznie natychmiast od otrzymania sygnału.

Zarządzanie udogodnieniami dla Rezydentów, bo tak szeroko można nazwać tę profesję, to także pomoc w organizacji szkoleń z zakresu BHP, bezpieczeństwa, poszukiwania pracowników.
- Tak naprawdę facility management nie ma granic zakresu usług - wyjaśnia Wojciech Walania. - To zarządzanie obiektem i usługami z nim powiązanymi. Właściwie procesem związanym z tymi usługami. Taką usługą może być np. wsparcie logistyczne przy organizacji spotkań, konferencji, wyjazdów zagranicznych, nawet rezerwacje hoteli, biletów lotniczych, poprzez pomoc w znalezieniu mieszkania dla pracowników Rezydenta czy w nagłej sytuacji nawet pomoc w zorganizowaniu serwisu lub holowania samochodu firmowego do warsztatu. Z jednej strony jesteśmy gospodarzem obiektu dbającym o jego utrzymanie w najwyższym standardzie, z drugiej słuchamy Rezydentów i wychodzimy naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. W ten sposób budujemy relacje wspomagające działalność biznesową w naszych obiektach.

Zespół wsparcia

Tylu zadaniom nie podołałaby oczywiście jedna osoba. W Olivia Business Centre jest specjalny zespół ludzi wspomagający Rezydentów i wykonujący bieżące prace związane z obiektem. Kieruje nimi właśnie Wojciech Walania.
- Nasza ekipa to około 20 specjalistów z różnych dziedzin - dodaje facility manager w Olivia Business Centre. - Specyfika naszych zadań to reagowanie na różne potrzeby o różnych porach. Sam jestem dla Rezydentów czy pracowników zespołu dostępny pod telefonem 24 godziny na dobę.

Jak dodaje, taki zakres obowiązków i dyspozycyjność to normalność. Zwłaszcza w budynkach takich jak Olivia Business Centre, czyli najwyższej klasy.
- Ta klasa zobowiązuje - mówi Walania. - Znamy światowe standardy w takich obiektach. Czerpaliśmy z nich przykład oraz bazowaliśmy na doświadczeniu naszych pracowników. Naszą siłą jest także współpraca z zaufanymi partnerami z zewnątrz realizującymi konkretne zadania na terenie obiektu i usługi dla Rezydentów, o które się do nas zwrócili. Jak wspomniałem, tak szeroki zakres wsparcia to standard, który nie został wytyczony w Polsce. Usługi facility management są standardem w budynkach klasy A, ale nie zawsze standard tych usług jest taki sam.

Opublikowane dotychczas odcinki cyklu znajdziesz także w naszym serwisie:
Odcinek 1 z 23.10: Na początek - wybór lokalizacji
Odcinek 2 z 30.10: Pewność zasilania
Odcinek 3 z 6.11: Biznes na miarę. Urządzenie biura. Czy to sztuka?
Odcinek 4 z 13.11: Olivia A Plus - standard najwyższy w Polsce
Odcinek 5 z 20.11: W Olivia Business Centre biuro rośnie z Twoją firmą

Odcinek 6 z 27.11 Olivia Business Centre to przyjazna przestrzeń i usługi
Odcinek 7 z 4.12: Facility management dla komfortu Rezydentów
Odcinek 8 z 11.12: Zawieramy umowę najmu.
Odcinek 9 z 18.12: Sky Club integruje i inspiruje
Odcinek 10 z 8.01: Kooperacja zaprogramowana na rozwój kadry i kwalifikacji
Odcinek 11 z 15.01: Nowa przestrzeń OBC dla rozwoju innowacji
Odcinek 12 z 22.01: Wspólne usługi i kooperacja dają oszczędności rezydentom OBC
Odcinek 13 z 29.01:W OBC spędzisz czas przy kawie, lunchu, a nawet muzyce na żywo
Odcinek 14 z 5.02.: Wachlarz usług w miejscu pracy to atut Olivia Business Centre

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki