Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bezpieczeństwo w sieci. Ponad 57 procent Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci

Kamil Kusier
Kamil Kusier
unsplash.com | freestocks
Czy Polacy we właściwy sposób dbają o swoją prywatność w sieci? Jak wynika z raportu "Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki" ponad 57 procent polskich użytkowników sieci uważa, że dba o swoją prywatność. Niemal 40 procent badanych korzysta z trybu incognito w przeglądarce, a 23,5 procenta z aplikacji blokujących śledzenie ruchu w sieci.

Jak wynika z raportu gdańskiej firmy ClickMeeting, niemal wszyscy uczestnicy badania zdają sobie sprawę ze znaczenia ochrony prywatności podczas różnych aktywności podejmowanych w przestrzeni wirtualnej. 57 procent respondentów uważa, że zawsze dba o prywatność w sieci, zaś 40,6 procent nie zawsze, lecz stara się to robić.

Według statystyk wynikających z badania, jedynie 1 procent nie wie, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i z tego względu nie podejmuje w tym kierunku żadnych działań, natomiast tyle samo osób przyznało, że prywatność w sieci nie ma dla nich znaczenia.

Jak wielu Polaków korzysta jednak z internetu? Regularne korzystanie z sieci deklaruje 30 milionów osób, z czego regularnie robi to 25 milionów z nich.

Jak jednak polscy użytkownicy dbają o swoje cyberbezpieczeństwo? Według badań 63,4 procent zwraca uwagę na pliki cookies, niespełna 60 procent dba o ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, 57,8 procent podobne ustawienia stosuje w komputerze oraz w smartfonie.

Internauci zwracają także uwagę na sposób przeglądania treści w sieci. Niemal 40 procent z badanych deklaruje, że do przeglądania stron internetowych używa trybu incognito, zaś 32,5 procent przyznaje się, że korzysta z aplikacji blokujących śledzenie ruchu. 28 procent korzysta z usługi VPN tj. wirtualnej sieci prywatnej.

Część respondentów, tj. 15,5 procenta, używa również narzędzi do szyfrowania poczty elektronicznej, 12,8 procent komunikatorów szyfrujących przesył danych, zaś 12,2 procent komunikatorów szyfrowanych. Spośród badanych 11 procent deklaruje użycie narzędzi szyfrujących poufne pliki.

Tak jak polscy internauci dbają o swoją prywatność w sieci, podobnie oczekiwaliby tego od swoich pracodawców oraz organizatorów konferencji, w których biorą udział.

Aż 73,7 procent badanych chce, by organizatorzy webinarów zadbali o ich prywatność. Obojętne jest to jedynie dla niespełna 20 procent, a 4,8 procent zadeklarowało, iż nei zwraca na to uwagi.

– Według danych pochodzących z ClickMeeting, już niemal 20 procent wydarzeń na platformie stanowiły te o charakterze marketingowym i PR-owym, a 16 procent wspierało bezpośrednią sprzedaż - mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting. - To pokazuje, że podobnie jak inne obszary, biznes także przenosi się do sieci. A w niej chcemy czuć się bezpieczni. Nie inaczej jest więc w przypadku wydarzeń organizowanych online. Liczba tych, które odbyły się na naszej platformie w roku 2021, była większa o 320 procent w stosunku do roku 2019, czyli okresu sprzed pandemii. Oznacza to, że przekonaliśmy się jaki potencjał w nich drzemie. Jednak prywatność i bezpieczeństwo w sieci, zwłaszcza w dobie nasilających się cyberataków, ma dla nas duże znaczenie. Stąd tak istotny jest wybór narzędzia, które zwraca szczególną uwagę na te kwestie. Dotyczy to zwłaszcza udostępniania odpowiedniej infrastruktury sieciowej i wypracowania zaawansowanej polityki prywatności. Istotne są również funkcje, dzięki którym sami użytkownicy mogą zabezpieczyć swoje wydarzenia, np. poprzez ograniczenie dostępu jedynie dla upoważnionych osób. O wszystko to zadbaliśmy, by zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy wydarzeń czuli się komfortowo i bezpiecznie.

Szybko i łatwo, unikając kolejek - to dewiza konsumenta robiącego zakupy. Ale każda płatność, nawet w teoretycznie bezpiecznym miejscu wymaga by zachować czujność, bo pozory mylą.

Kupujecie w Internecie i płacicie online: 22.12.2021. Jesteś...

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki