Przybyło webinarów. Polacy chcą wiedzieć, czy są nagrywani
Wydarzenia online, w tym m.in. webinary i wideokonferencje, stały się codziennością i częścią nowej rzeczywistości. Według danych platformy w minionym roku odbyło się na niej ponad 1,9 miliona wydarzeń online, w których wzięło udział 26,6 milionów uczestników. W porównaniu do roku 2019 – okresu poprzedzającego pandemię – było ich o ponad o 320 procent więcej. Czy Polacy zwracają uwagę na kwestię swojej prywatności – także podczas uczestnictwa w wydarzeniach online?
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ClickMeeting, niemal 74 procent Polaków zależy na tym, by organizatorzy spotkań online dbali o ich prywatność. Ponadto, jak wynika z raportu, 42 procent bardzo chciałoby, aby podczas trwania wydarzeń online ukryte zostały ich prywatne dane. Kiedy logują się na wydarzenie, zdecydowanie najchętniej podają wyłącznie nick i adres e-mail, a 21 procent jedynie imię i adres e-mail.
Z kolei blisko 15 procent podaje swoje dane w różnych konfiguracjach, w zależności od wydarzenia, tylko 4 procent decyduje się na podanie pełnych danych – imienia, nazwiska i adresu e-mail, a 5 procent nie przywiązuje do tej kwestii uwagi, podając jakiekolwiek dane.
– Webinary ze względu na możliwości, jakie dają, szczególnie w dwóch ostatnich latach stały się bardzo popularnym narzędziem zarówno do prowadzenia szkoleń, jak i też prezentacji online - mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzających ClickMeeting. - Jak wynika naszych danych, w zeszłym roku na platformie wzięło w nich udział 22,3 miliony użytkowników. Jednak, technologiczny postęp sprawia, że użytkownicy cyfrowych rozwiązań oczekują od ich twórców dbałości o kwestie związane z prywatnością. Według badania jest to kwestia istotna aż dla ponad 70 procent Polaków. Nie możemy jej zatem lekceważyć.
Nagrywanie wydarzeń online daje zarówno organizatorowi, jak i ich uczestnikom, wiele możliwości. Przede wszystkim materiał tuż po jego zakończeniu może być rozdystrybuowany pomiędzy uczestników, a także osoby, które nie pojawiły się na wydarzeniu, lub może pojawić się na różnych innych kanałach realizatora.
"Warto upewnić się, czy narzędzie zapewnia bezpieczeństwo przekazywania danych"
Jak wynika z badania, niemal 90 procent respondentów chciałaby być o tym wcześniej poinformowana, zwłaszcza jeśli widoczne jest ich imię i nazwisko w okienku czatu, lub - w przypadku spotkań z włączoną kamerką - wizerunek. Nie ma to znaczenia jedynie dla 4,5 procent ankietowanych, a 5 procent odpowiedziała przecząco.
– Przed wzięciem udziału w wydarzeniu online warto upewnić się, czy narzędzie zapewnia bezpieczeństwo przekazywanych danych osobowych - dodaje Dominika Paciorkowska. - Jednak wiele leży także po stronie organizatora - to on ma decydujący wpływ na budowanie poczucia bezpieczeństwa wśród uczestników wydarzenia. Jeśli więc chce, by jego wydarzenie przyciągało słuchaczy, musi o tę kwestię szczególnie zadbać.Wybierając zatem odpowiednią platformę, dobrze jest zwrócić uwagę na to, czy umożliwia skorzystanie z dodatkowych opcji, które pozwolą poczuć się uczestnikom komfortowo. W ClickMeeting dajemy m.in. możliwość ukrycia tożsamości uczestników (np. w oknie czatu, sesji pytań i odpowiedzi), czy zabezpieczenia wydarzenia hasłem lub jednorazowym tokenem.

Andrzej Duda spotkał się z przedsiębiorcami w Jasionce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?