„Bez GMO”, to więcej niż moda? Tego hasła szuka w sklepach coraz więcej konsumentów

OPRAC.:
Ewelina Sikorska
Ewelina Sikorska
Pixabay.com/Imoflow
Żywność modyfikowana genetycznie? Rośnie liczba konsumentów, którzy mówią jej "nie". Dotyczy to zwłaszcza branży mleczarskiej, wskazuje Polska Izba Mleka. I powołuje się na unijne badania.

Przez dziewięć lat - na zlecenie Komisji Europejskiej - siedmiokrotnie były przeprowadzane badania opinii wśród mieszkańców krajów członkowskich, które dotyczyły biotechnologii oraz innych nowych technologii. Pytano choćby o stosunek do genetycznie modyfikowanej żywności.

Okazuje się, że na przestrzeni lat, zmienił się stosunek do żywności transgenicznej - według badanych jest "nieakceptowana moralnie, a jej wprowadzenie na rynek obciążone ryzykiem". Konsumenci coraz częściej szukają na sklepowych półkach haseł „Bez GMO".

"O ile jeszcze w 2005 r. w badaniu prowadzonym w 25 krajach Unii Europejskiej 6% ankietowanych wyraziło całkowitą zgodę na obecność żywności zmodyfikowanej genetycznie, a 21% tendencję do zgody, to pięć lat później – w 2010 r. (UE-27) całkowitą zgodę deklarowało 5%, a tendencję do zgody 18%. Natomiast całkowitą dezaprobatę wobec żywności GM w 2005 r. zadeklarowało 28% ankietowanych, a tendencję do dezaprobaty 29%. W 2010 roku było to odpowiednio 33% i 28%", wskazuje Polska Izba Mleka.

Dodajmy, że największym poparciem żywność modyfikowana cieszy się w Stanach Zjednoczonych, najmniejszym - w Europie.

Co z Polską? Reprezentanci naszego kraju uczestniczyli w dwóch badaniach – na żywność GM zgadzało się 28% i 30% respondentów.

"W Europie, również w Polsce, z każdym rokiem przybiera na sile trend Bez GMO, konsumenci obawiają się żywności zmodyfikowanej genetycznie – jej negatywnego wpływu na zdrowie i wolą wybierać taką, gdzie brak GMO jest potwierdzony odpowiednim certyfikatem. Dotyczy to również produktów mlecznych", wskazuje Izba.

Źródło: PIM

Polacy smakoszami czekolady

Wideo

Materiał oryginalny: „Bez GMO”, to więcej niż moda? Tego hasła szuka w sklepach coraz więcej konsumentów - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie