Awaryjne lądowanie MiG-a 29 na lotnisku 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Pilot trafił do szpitala

  • Dziennik Bałtycki

Radosław Konczyński

Pilot MiG-a 29 lądował awaryjnie na lotnisku 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Do zdarzenia doszło w piątek 15 lutego 2019 r. w godzinach popołudniowych, w trakcie wykonywania lotu szkoleniowego.
Loty MiG-ów 29 zostały wstrzymane
 R. Konczyński

Awaryjne lądowanie MiG-a 29 w Malborku

Groźnie brzmi opis zdarzenia z udziałem pilota z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego, o którym w swoim komunikacie poinformowało Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych. Jednocześnie zapewnia jednak, że lotnik czuje się dobrze.

- Podczas lotu pilot samolotu MiG-29 zgłosił spadek ciśnienia w kabinie (doszło do rozszczelnienia, dop. red.). Pilot rozpoczął awaryjne zniżanie, włączył awaryjne podawanie tlenu i wykonał lot w kierunku lotniska. Lądowanie odbyło się bez następstw - wyjaśnia Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych. - Pilot nie odniósł obrażeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami został przetransportowany do szpitala na badania, jest w dobrym stanie.

Podczas lotu pilot samolotu MiG-29 zgłosił spadek ciśnienia w kabinie (doszło do rozszczelnienia, dop. red.). Pilot rozpoczął awaryjne zniżanie, włączył awaryjne podawanie tlenu i wykonał lot w kierunku lotniska. Lądowanie odbyło się bez następstw.

Okoliczności i przyczyny zdarzenia będzie wyjaśniała Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Na tym komunikat się kończy. Natomiast Onet, powołując się na płk. Marka Pawlaka, rzecznika prasowego DGRSZ, poinformował, że loty MiG-ów 29 zostały wstrzymane.

Katastrofa pod Pasłękiem

Przypomnijmy, że loty wszystkich samolotów tego typu były zawieszone w ubiegłym roku przez trzy miesiące po katastrofie lotniczej, w której - niestety - na początku lipca pod Pasłękiem zginął kpt. Krzysztof Sobański.

Czytaj więcej na ten temat: Katastrofa myśliwca MiG-a 29 pod Pasłękiem. Pilot z bazy w Malborku nie żyje. Do tragedii doszło 6.07.2018 r.

Dziennikarze Onetu ustalili później, że przyczyną śmierci żołnierza była wada fotela katapultowego.

Po tragedii wojsko i KBWL LP zleciły testy foteli we wszystkich samolotach MiG 29 i Su 22. Testy zostały przeprowadzone przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych oraz Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia. Następnie Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy otrzymały listę części, które powinny zostać wymienione w fotelach. Na tej podstawie, po wykonaniu kolejnych przeglądów, przywrócono loty Su 22, a następnie MiG-ów.

Śledztwo w sprawie katastrofy pod Pasłękiem cały czas prowadzi Prokuratura Okręgowa w Warszawie.

O awaryjnym lądowania MIG-a 29 piszemy też w serwisie malbork.naszemiasto.pl

Zobacz też: Przegląd najważniejszych wydarzeń minionych dni na Pomorzu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3