reklama

Auchan walczy z marnowaniem jedzenia. 50 proc. zniżki na produkty z krótkim terminem ważności

Sandra JanikowskaZaktualizowano 
Kraków, 5.12.2018 r. Fot. Anna Kaczmarz / Polska Press
Popularna francuska sieć sklepów wprowadza aż 50 proc. zniżki na produkty z krótkim terminem ważności. Wszystko po to, aby zmniejszyć ilość marnowanej żywności. Do niektórych sklepów Auchan wprowadza się specjalne działy z przecenionymi produktami. Sklep dołącza do swoich konkurentów i stopniowo wprowadza ideę zero waste.

Auchan walczy z marnowaniem żywności. Produkty tańsze o 50 proc.

Jak wynika z dostępnych informacji, rabat udzielany przez francuską sieć sklepów to 50 proc. od ceny podstawowej. Jest to ta sama cena, jaką oferuje Lidl. Jeden z portali internetowych postanowił udać się z wizytą do sklepu Auchan w celu identyfikacji tego przedsięwzięcia. Jak udało się ustalić - lada chłodnicza z tańszymi produktami została umieszczona tuż przy kasach, dzięki czemu była bardziej widoczna dla konsumentów. Wśród produktów o przecenionej cenie zdecydowanie przeważały paczkowane wyroby mięsne.

Francuska sieć sklepów przecenione towary określa jako pełnowartościowe produkty z krótką datą ważności do spożycia. Do zakupu tych artykułów nawołuje dwoma hasłami: "Zero waste. Dbajmy o żywność, nie wyrzucamy" a także "Tutaj możesz kupić taniej - z rabatami".

To już kolejna podobna inicjatywa znanej sieci hipermarketów wchodząca w skład działań akcji "Razem odpowiedzialni". Jakiś czas temu Auchan udostępnił kupującym możliwość pakowania towarów na wagę do własnych pojemników przyniesionych z domu.

Troska o wpływ, jaki wywieramy na środowisko, jest dziś konieczna, by zachować nasz świat. Zobowiązujemy się dbać o planetę ograniczając nasz ślad węglowy. W Auchan zwracamy szczególną uwagę na walkę z marnowaniem żywności, sortowaniem odpadów, ograniczeniem zużycia plastikowych toreb, lepszym zarządzaniem energią czy ochroną bioróżnorodności. Realizujemy liczne projekty edukacyjne o tematyce środowiskowej

- wyjaśnia Auchan Retail Polska.

ZOBACZ TAKŻE: Auchan przy Kołobrzeskiej 32 w Gdańsku wprowadza ciche godziny dla klientów z autyzmem

Auchan walczy z marnowaniem żywności. Projekt Lidla "Kupuję, nie marnuję"

Warto przypomnieć, że pod koniec października został wprowadzony do sklepów sieci Lidl Polska podobny projekt do "Nie marnujemy, ratujemy". W ramach tego przedsięwzięcia niemiecki dyskonter zobowiązał się do włączenia w ofertę produktów o krótkim terminie przydatności po znacznie niższych cenach.

W Lidlu o połowę przecenione zostaną m.in.: świeże mięso, drób, ryby, produkty chłodnicze, a także suche artykuły, które posiadają krótki termin przydatności. Niższa cena pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i obowiązywać będzie do jego ostatniego dnia. W przypadku Lidla, artykuły objęte 50 proc. obniżkami będą znajdować się w miejscu ich standardowej prezentacji.

"Kupuję, nie marnuję" to projekt, który cały czas rozwijamy. Zależy nam na możliwie największej optymalizacji łańcucha dostaw i minimalizowaniu marnowania żywności

- tłumaczy w rozmowie z innymi mediami Aleksandra Robaszkiewicz z działu komunikacji Lidla

Podkreśla także, że jest to problem globalny, z którym każdy powinien się zmierzyć.

ZOBACZ TAKŻE: Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Rząd nakłada nowe obowiązki na przedsiębiorców. Co przewiduje ustawa?

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie