Auchan wprowadza ciche godziny. Akcja "Ciche godziny"
Akcję "Ciche godziny" w sieci sklepów Auchan zainicjował hipermarket w Częstochowie, który od wielu lat współpracuje z fundacją działającą na rzecz chorych na autyzm. Chodzi o to, żeby poprawić komfort zakupów osobom autystycznym. To właśnie przez przygaszenie świateł, wyłączenie telewizorów i głośnej muzyki można zwiększyć poczucie bezpieczeństwa i wzmocnić atmosferę intymności.
Ciche godziny w Auchanie funkcjonują obecnie na terenie trzech miast: Częstochowy, Wrocławia oraz w Gdańsku. Akcja ta spotkała się dotychczas z pozytywnym odezwem.
Auchan wprowadza ciche godziny. Auchan, ul.Kołobrzeska 32, Gdańsk
Warto w tym miejscu wspomnieć, że polskim pionierem idącym z pomocą osobom zmagającym się z autyzmem jest Galeria Katowicka, która już 2 kwietnia br. wprowadziła na swoim terenie tzw. „ciche godziny”. Co więcej, w galerii tej w ubiegłym roku został otwarty pierwszy w Polsce - Pokój Wyciszenia przeznaczony dla osób o obniżonej sprawności funkcjonowania społecznego. Podobne działania podjęła też sieć handlowa Auchan, która postanowiła wspomóc osoby ze spektrum autyzmu i w kolejnym swoim oddziale zapowiedziała wprowadzenie „cichych godzin”. Jednak w porównaniu z Irlandią czy Hiszpanią - pozostajemy nadal w tyle. Techniki ułatwiające życie swoim klientom, stosują już od kilku lat. Do pionierów zagranicznych, którzy wyciszają swoje sklepy należą: Lidl i Carrefour.
Godziny ciszy w gdańskim sklepie przy ul. Kołobrzeskiej 32 zaczną się od 28 maja i będą odbywały się codziennie w godzinach od 15 do 17.
Warto zaznaczyć, że koordynatorzy projektu przewidują w niedalekiej przyszłości wprowadzenie akcji wyciszającej we wszystkich sklepach Auchan na terenie Trójmiasta.
Dariusz Wnęt, koordynator akcji "Ciche godziny", mówi:
Chcemy powielić tę dobrą praktykę, ale też działać na rzecz lokalnej społeczności. Robimy dużo działań, które wpisują się w politykę zaangażowania społecznego. Nasz sklep prowadzi wraz z gdańskimi domami dziecka wspólny projekt wspierany finansowo przez Fundację Auchan na rzecz młodzieży. W ostatni weekend przeprowadzaliśmy kolejną akcję rejestracji potencjalnych dawców szpiku w ramach Fundacji DKMS. Aby walczyć z marnotrawstwem żywności, współpracujemy z Bankiem Żywności, przekazując produkty z krótkim terminem ważności. "Ciche godziny" będą kolejną akcją społeczną, wierzymy, że spotka się z pozytywnym odzewem ze strony klientów
Przyciąganie klientów
Warto zwrócić uwagę na to, że inne markety również zaczynają dostrzegać, że tzw. bitwa cenowa nie jest jedynym sposobem na pozyskanie danego klienta i przyciągnięcie go do sklepu. Niektóre sklepy, jak np. Lidl czy Biedronka - przywiązują ogromną wagę do pochodzenia produktów, promują oni bowiem polskie marki i polskich dostawców. Kilka galerii handlowych zezwala na dokonywanie zakupów w towarzystwie zwierzaków. Również kilka z nich posiada tzw. palarnie. Wszystko to działa w imię polepszenia warunków zakupowych oraz pozyskania nowych klientów.
Zobacz także: Outlet Biedronki w Gdańsku już otwarty
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?