- Naszym celem jest, by każda nowo powstająca inwestycja, firmowana przez PHN, wyróżniała się na tle otoczenia i przyczyniała się do powstawania nowoczesnej i funkcjonalnej przestrzeni miejskiej - podkreśla Artur Lebiedziński, prezes PHN. - Dlatego zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę z SARP, które dba o jakość architektury i środowiska.
W przypadku nadmorskich gruntów w Gdyni PHN wraz z partnerem, mLocum, przymierza się już do budowy na terenach zajmowanych dawniej przez Dalmor sześciu pierwszych nowych budynków. Powstaną w ramach inwestycji pod nazwą Port Rybacki. Czterokondygnacyjne apartamen- towce będą mieć łączną powierzchnię 11,7 tys. m kw. Po podpisaniu umowy na realizację Portu Rybackiego Krzysztof Suskiewicz, prezes zarządu mLocum, nie krył zadowolenia.
- To unikatowa lokalizacja - mówił o inwestycji w Gdyni.
Krzysztof Rychlicki, prezes Dalmoru, spółki wchodzącej w skład PHN i władającej przez dziesięciolecia gruntami na molu Rybackim, dodaje, że inwestycja jest obecnie na etapie wydawania pozwoleń na budowę. Jej realizacja rozpocznie się prawdopodobnie w przyszłym roku. Port Rybacki uzupełni marina na około 120 jachtów. Już dziś gdyńscy samorządowcy zamierzają podpisać z Dalmorem i PHN umowę na dzierżawę gruntów niezbędnych pod jej budowę.
- W lipcu rozpoczną się też wyburzenia obiektów, aby można było inwestycję zrealizować - mówi Krzysztof Rychlicki. - Rozbiórki kontynuowane będą jesienią.
Jednak Port Rybacki to dopiero pierwszy etap wielkich przemian na pirsie w tej części miasta. PHN i Dalmor już myślą o drugim etapie zagospodarowania kolejnego z kwartałów mola. Tym razem pod funkcje handlowe, usługowe i biurowe.
- Trwają w tej sprawie rozmowy - mówi Krzysztof Rychlicki. - Szczegóły ujawnić będziemy mogli prawdopodobnie w drugiej połowie czerwca.
Aby w nadmorskiej strefie Śródmieścia w ogóle można było inwestować, radni Gdyni przegłosowali dla tego obszaru plan zagospodarowania przestrzennego. Urzędnicy podkreślają, że bardzo zależy im na estetycznej i nowoczesnej zabudowie przemysłowych dawniej terenów. Współpraca PHN i SARP z pewnością może ułatwić to zadanie. A pracy będzie dużo.
- Zabudowa tego obszaru może potrwać etapami kilkanaście lub nawet ponad 20 lat - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Bardzo nam jednak zależy, aby wszystkie inwestycje były przemyślane. Jest to szczególny fragment miasta, jedna z jego przyszłych wizytówek. Dlatego też na obiekty, które będą tam powstawać, istnieje obowiązek rozpisywania konkursów architektonicznych.
PHN i spółki wchodzące w skład holdingu działaniami w innych miastach udowodniły już jednak, że nie jest im obca dbałość o estetykę nowych inwestycji. Takie z nich jak choćby Foksal City i Domaniewska Office Hub w Warszawie wyróżniają się niebagatelną architekturą. Kolejny ambitny projekt, który czeka PHN, to biurowiec City Tower przy rondzie ONZ.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?