Gdy 25.05.2020 rozpoczęto testowe przejazdy tramwajów na alei Pawła Adamowicza, zapowiadano, że tramwaj numer 12 - którego obecna trasa przebiega między pętlą tramwajową w Oliwie, a Migowem - w połowie czerwca rozpocznie regularne kursowanie i będzie kończyć swój kurs na węźle Ujeścisko. Tak się jednak nie stało. Na wybudowanej niedawno linii tramwajowej wciąż trwają procedury odbioru.
- Aktualnie trwają odbiory techniczne i nadal będą się odbywać się przejazdy czasowe - mówi nam Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Do początku czerwca wykonano 18 przejazdów cząstkowych w trzech seriach, kolejne w trakcie i przed nami. Przejazdy przeprowadzane są różnymi typami wozów, różniącymi się od siebie m.in. zdolnością przewozową, szybkością zamykania drzwi, etc. To elementy, które musimy uwzględniać w kontekście planowania czasu przejazdu na nowej trasie. Przejazdy odbywały się w warunkach częściowo działającej sygnalizacji świetlnej. Aktualnie kalibrowane są pozostałe grupy sygnalizatorów - dodaje.
Nie wiadomo na razie jak długo potrwają jeszcze procedury odbioru.
- Ostateczny planowany czas przejazdu linii 12 na nowej trasie będzie więc znany dopiero po zakończeniu wszystkich niezbędnych pomiarów, z uwzględnieniem tejże kalibracji programów sygnalizacyjnych - dodaje Zygmunt Gołąb.
Jak powiedziano nam w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, koniec odbiorów oraz idące za tym regularne kursowanie tramwajów, planowane są jeszcze w tym miesiącu. Nie podano nam jednak konkretnej daty.
Węzęł Ujeścisko, na którym kończy się aleja Pawła Adamowicza, ma łączyć się z Nową Warszawską, która połączy węzeł z Chełmem linią tramwajową. Ma ona zostać ukończona w pierwszym kwartale 2022 roku.
Niedawno władze Gdańska ogłosiły, że przetarg na pierwszy etap Nowej Warszawskiej zostanie powtórzony. Dwie oferty, które wpłynęły w pierwszym powstępowaniu przetargowym, niemal dwukrotnie przewyższały budżet przewidziany na inwestycje. Władze miasta zaplanowały wydać na ten cel ok. 20 mln zł.
- Trasa, którą chcemy uzupełnić od Piecek-Migowa do Wrzeszcza, żeby spiąć górny i dolny taras, oraz nowa pętla, będą stanowiły o rozwoju komunikacyjnym w obszarze Gdańska-Południe - mówił niedawno o planie Nowej Warszawskiej wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski.
Po uruchomieniu Nowej Warszawskiej, władze miasta chcą uruchomić także nową linię tramwajową, która połączy Stogi, południe Gdańska, czyli Chełm, Ujeścisko, Jasień, Piecki-Migowo z pętlą PKM Brętowo. Tam, zgodnie z zapowiedziami, na wspólnym bilecie, na jednym przystanku tramwajowo-kolejowym, drzwi w drzwi, pasażerowie będą mogli się przesiąść i szybko dotrzeć do Oliwy, Strzyży czy Wrzeszcza.
Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:
WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:
- Tego NIE MOŻESZ robić w samochodzie, bo dostaniesz mandat
- Niebezpieczne drogi krajowe na Pomorzu. Warto to wiedzieć!
- TOP 10 aplikacji dla kierowcy. Warto to sprawdzić!
- PRAWO JAZDY do wymiany. Ile to kosztuje?
- OC na Pomorzu najdroższe w Polsce! Od czego zależy składka?
- [QUIZ] Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w samochodzie?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?