- Czas realizacji inwestycji się nie wydłuży. Przystanki muszą być oddane w tym samym czasie co linia, bo całość opiera się na stworzeniu spójnego systemu. Pierwotnie te przystanki nie były w projekcie, by nie utrudniać pierwszego etapu, a teraz stwierdziliśmy, że jesteśmy w stanie to zrobić, tym bardziej że są środki i jest zgoda Ministerstwa Transportu - tłumaczył Krzysztof Rudziński, prezes zarządu PKM SA.
Koszt budowy i zarządzania trzema dodatkowymi przystankami wynosi niecałe 24 mln zł. W Osowej pod torami zbudowany zostanie tunel dla pieszych, a koło stacji 67 miejsc parkingowych. Parkingi i infrastrukturę towarzyszącą pozostałym dwóm przystankom zrealizuje w większości Gdynia. Przystanki znajdą się przy już istniejącej i modernizowanej przez PLK linii kolejowej nr 201 Gdynia - Kościerzyna.
„Dziennik Bałtycki”, 2013 r.