W gdańskim porcie Północnym duńska firma żeglugowa Maersk Line, utrzymująca stałe połączenia kontenerowe pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, w tym z Gdańskiem, zamówiła w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering Co. 20 kontenerów o pojemności 18 tys. TEU. Zbudowane w latach 2013-2015, zwiększą efektywność przewozów morskich i wpłyną pozytywnie na ochronę środowiska naturalnego.
Duża liczba przewożonych kontenerów oznacza, że koszt transportu jednego będzie mniejszy. Również mniejsze mają być zużycie paliwa oraz emisja związków siarki i dwutlenku węgla. Megakontenerowce będą miały długość po 400 m, szerokość - po 59 m i wysokość boczną - 73 m. Obecnie do DCT zawijają największe kontenerowce na świecie, o pojemności ponad 15 tys. TEU. Dalszy planowany rozwój terminalu i budowa kolejnego nabrzeża w drugiej połowie bieżącej dekady.
„Dziennik Bałtycki”, 2011 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?