70 lat "Dziennika Bałtyckiego". Pisaliśmy w 2011 r. Kontenerowce w gdańskim terminalu

red
Gigantyczne statki kontenerowe, największe, jakie będą zbudowane, powinny zacząć wpływać za trzy lata do wielkiego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA.

W gdańskim porcie Północnym duńska firma żeglugowa Maersk Line, utrzymująca stałe połączenia kontenerowe pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, w tym z Gdańskiem, zamówiła w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering Co. 20 kontenerów o pojemności 18 tys. TEU. Zbudowane w latach 2013-2015, zwiększą efektywność przewozów morskich i wpłyną pozytywnie na ochronę środowiska naturalnego.

Duża liczba przewożonych kontenerów oznacza, że koszt transportu jednego będzie mniejszy. Również mniejsze mają być zużycie paliwa oraz emisja związków siarki i dwutlenku węgla. Megakontenerowce będą miały długość po 400 m, szerokość - po 59 m i wysokość boczną - 73 m. Obecnie do DCT zawijają największe kontenerowce na świecie, o pojemności ponad 15 tys. TEU. Dalszy planowany rozwój terminalu i budowa kolejnego nabrzeża w drugiej połowie bieżącej dekady.

„Dziennik Bałtycki”, 2011 r.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie