Wnętrza bloków są chaotyczne, brak zieleńców, światło często nie ma dostępu do wnętrz budynków, niedostateczne jest przewietrzenie. Większość zabudowy powstała w XIX w., a część domów mieszkalnych przy ul. Oliwskiej, Na Zaspę i Władysława IV nawet w XVIII w. Po wojnie niewiele tu budowano. W przeciwieństwie do chaosu zabudowy, sieć ulic Nowego Portu jest prosta. Jest to szachownica ulic, których główną wadą jest to, że są zbyt wąskie, a więc żadnej z nich w obecnym stanie nie można poważnie traktować jako zbiorczej. W dodatku po tych wąskich ulicach jednokierunkowo kursują tramwaje, oplatając Nowy Port dwiema pętlami. Uporządkowanie komunikacji wewnątrz Nowego Portu ma polegać przede wszystkim na skierowaniu ul. Marynarki Polskiej w ul. Wilków Morskich, co nastąpi ok. roku 1975. Zabieg ten ma pociągnąć za sobą rozszerzenie ul. Wilków Morskich przez wyburzenie jej strony zachodniej i przeprowadzenie przez ulicę linii tramwajowej do pętli przy rogu ul. Oliwskiej.
"Dziennik Bałtycki", 1971 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?