Konferencja marketingowa marketingON - 4 lutego 2019 w Bydgoszczy

- Czasami rzeczywiście trudno rozmawiać z telemarketerami, ponieważ nie zawsze chcą zdradzić kim dokładnie są. Nie zawsze chcą nas poinformować skąd mają nasze dane. Często starają się tak działać, żebyśmy byli nieświadomi tego, co się dzieje- tłumaczy w rozmowie z AIP Weronika Kowalik, Dyrektor Zespołu ds. Sektora Prywatnego w UODO.- Na pewno warto odmawiać, ale też warto prosić o u sunięcie naszych danych. Chociażby ze względu na to, że nie wiedzieliśmy do tej pory , że konkretny podmiot nasze dane posiada- dodaje.

Przeczytaj także:

Ekspert tłumaczy, że istotą problemu jest fakt, iż różne firmy wynajmują call center, które nie są administratorami danych, czyli nie mogą zdecydować o tym, że nasze dane mają być usunięte.- Ale powinny być zastosowane takie mechanizmy, żeby odznaczyć cofnięcie zgody czy przeciw wobec przetwarzania danych był odznaczony, a następnie był udostępniony lub przekierowany do administratora danych, który zweryfikuje dane i więcej nie powinien wykonywać kolejnych telefonów- podsumowuje Kowalik.