Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

3 kierunki studiów na Politechnice Gdańskiej na podium Rankingu Studiów Inżynierskich Perspektywy 2018

(KGK)
Tomasz Bołt/ archiwum
Trzy kierunki studiów prowadzone przez dwa wydziały PG: Budownictwo oraz Geodezja i kartografia na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska, jak również Elektronika i telekomunikacja na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki zostały wyróżnione przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy”.

Właśnie ogłoszono wyniki drugiego Rankingu Studiów Inżynierskich oceniającego wydziały prowadzące studia na 21 kierunkach.

- Przygotowanie atrakcyjnej oferty dla kandydatów na studia wiąże się z ciężką, ale bardzo satysfakcjonującą pracą. Tym bardziej cieszy fakt, kiedy ten wysiłek zostaje dostrzeżony i nagrodzony, zwłaszcza w zestawieniu tak prestiżowym jak to przygotowywane przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy”. Gratuluję dziekanom nagrodzonych wydziałów i wszystkim innym osobom, które przyczyniły się do tego sukcesu – podkreśla prof. Jacek Namieśnik, rektor Politechniki Gdańskiej.
Zasady Rankingu opracowała Kapituła pod kierownictwem prof. Michała Kleibera, byłego ministra nauki oraz prezesa Polskiej Akademii Nauk. W jej skład wchodzą eksperci z zakresu szkolnictwa wyższego oraz przedstawiciele różnych dziedzin przemysłu.

- Ranking Studiów Inżynierskich Perspektywy 2018 ma charakter szczególny. Adresowany jest on do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców, którymi są w tym przypadku ambitni kandydaci na studia techniczne, zainteresowani uzyskaniem tytułu inżyniera i magistra inżyniera na najbardziej renomowanych wydziałach polskich uczelni technicznych - komentują twórcy rankingu.

Dodajmy, że Kapituła kierowała się kryteriami takimi jak:

  • Prestiż (mierzony poprzez badanie opinii kadry akademickiej);
  • Absolwenci na rynku pracy (mierzone poprzez badanie „Ekonomiczne Losy Absolwentów” realizowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego);
  • Potencjał akademicki (ocena parametryczna MNiSW, uprawnienia do nadawania stopni naukowych oraz nadane stopnie naukowe);
  • Efektywność naukowa (publikacje, cytowania i Field-Weighted Citation Impact);
  • Potencjał dydaktyczny (jakość osób przyjętych na studia, dostępność wysokokwalifikowanych kadr dla studentów, akredytacje);
  • Innowacyjność (patenty i prawa ochronne, ew. wdrożenia).

Nauczyciel płakał, jak poprawiał: Najlepsze teksty uczniów i nauczycieli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki