Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

290 mln euro na budowę drugiego DCT

Jacek Klein
Drugie stanowisko kontenerowe zostanie zbudowane wzdłuż plaży. Będzie mogło przyjmować jeszcze większe kontenerowce niż obecnie zawijające największe statki armatora Maersk.
Drugie stanowisko kontenerowe zostanie zbudowane wzdłuż plaży. Będzie mogło przyjmować jeszcze większe kontenerowce niż obecnie zawijające największe statki armatora Maersk. mat.prasowe
Operator głębokowodnego terminalu kontenerowego podpisał z bankami komercyjnymi umowę na finansowanie budowy drugiego stanowiska dla kontenerowców. Ma być gotowe za dwa lataFirma DCT Gdańsk pozyskała finansowanie budowy drugiego terminalu kontenerowego. Grupa banków komercyjnych w ramach umowy kredytowej zapewni 290 mln euro na budowę i refinansowanie zobowiązań terminalu.- Zbliżamy się do ukończenia wstępnej fazy projektu, która bezpośrednio poprzedza rozpoczęcie prac budowlanych - powiedział Maciek Kwiatkowski, prezes DCT Gdańsk SA.

Budowa drugiego stanowiska wynika z rosnącego zapotrzebowania na transport kontenerów w ramach bezpośrednich serwisów obsługiwanych przez największe statki. Prace budowlane mają zacząć się na przełomie roku. Generalnym wykonawcą została wybrana firma N.V. Besix SA. Za dwa lata przy nowym nabrzeżu zacumuje pierwszy statek.
Terminal zapewni przeładunki na poziomie 2,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych), co w połączeniu z już istniejącym da 4 mln TEU w skali roku. Nabrzeże, zlokalizowane między DCT 1 i pirsem Sea Invest, ma mieć 600 metrów długości. Głębokość wyniesie 16,5 metra, co umożliwi obsługę statków o zanurzeniu ok. 15 metrów. Terminal zostanie wyposażony w dźwigi typu STS klasy super-postpanamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Dostarczy je firma Liebherr.
- Drugi terminal będzie przystosowany do obsługi statków, których jeszcze nie ma, a które mają być budowane w najbliższych latach. Mogą mieć pojemność 19 czy 24 tys. TEU - mówił nam niedawno  Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT. 
Obecnie na DCT I pracuje ok. 500 osób. Po uzyskaniu przez drugi terminal pełnych mocy przeładunkowych i przy ich wykorzystaniu zatrudnienie wzrośnie o około 500 kolejnych pracowników. a
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki